More Service
Chatbot

Chatbot en integrert digital kollega du kan stole på 24 timer i døgnet

Hvilke utfordringer løser en Chatbot?

Veldig mange spørsmål til et servicesenter er gjentagende spørsmål som blir stilt om igjen. Det går bort mye tid til å besvare de samme spørsmålene.
Samtidig så ønsker kundene og brukerne å få svar på sine spørsmål 24/7/365, det er svært kostbart å ha et servicesenter åpent døgnet rundt.

Hvordan løser Chatbot utfordringene?

Med Technet sin Chatbot kan service medarbeiderne lagre alle svarene de besvarer i en kunskapsdatabase som Chatboten benytter for å besvare kundene og brukerne sine spørsmål.
På denne måten bygger man intelligens inn i chatboten, gjennom de daglige operative arbeidsoppgavene. På denne måten gjør våre løsning det kompliserte enkelt. Har kan man også få hele tjeneste på norsk språk, chatbot norsk

 

Er chatbot en hype eller en verdifull tjeneste som tilbyr omfattende service 24 i døgnet?

Det avgjørende er innholdet den fylles med, og integrasjonene den har med de øvrige leverte tjenestene. Vi har gjort det enkelt for våre Kunder.

Hvordan forholde seg til Chatbot?

Sluttbrukere kan forholde seg til chatboten når de skal:
– bestille
– feilmelde
– få informasjon om tjenester som tilbys
– få status på egne saker, bytte passord
– søke informasjon og selvhjelpsartikler.

Hvor finner Chatbot informasjonen?

I More Service henter chatboten informasjon fra én felles kunnskapsdatabase, som også brukes for vanlige selvhjelpsartikler og søk etter informasjon.

Dette betyr at Kunder av More Service kan vedlikeholde én kunnskapsdatabase og automatisk distribuere informasjonen i alle kanaler sluttbruker ønsker å bruke.

Sagt på en annen måte, våre Kunder trenger ikke å jobbe annerledes eller gjøre ekstra arbeid for å tilby en chatbot som leverer en rekke nyttige tjenester til sluttbrukerne – nå.

Ved bestilling tar chatboten dialogen fra bestillingsskjemaene og innhenter nødvendig informasjon gjennom spørsmål til sluttbrukeren.

Feilmelde gjør man ved at chatboten ber om et par opplysninger, før sluttbruker enkelt beskriver feilen eller ønsket om support.

Informasjon om tjenester krever kun at tjenestene som tilbys er definert i en tjenestekatalog med tilhørende beskrivelse av tjenestene.

Status på egne saker gis av chatbot gjennom et fleksibelt søk mot sluttbrukers saker i More Service.

Bytte passord gjøres raskt og enkelt på en sikker måte fra chatboten.

Søk etter nyttig informasjon eller selvhjelpsartikler gjøres i naturlig dialog i chatbot, med oppslag mot kunnskapsdatabasen. Og kan chatboten på et tidspunkt ikke svare, vil den tilby å sette kunden videre til chat men en menneskelig kollega, dersom det er ønskelig å tilby chat.

Chatbot trenes opp med kunstig intelligens?

More Service Chatbot bruker kunstig intelligens for trene opp ferdighetene til å forstå mye vanlig dialog rundt disse tjenestene, og som gjør at du som Kunde kan starte å tilby chatbot nå.

Løsningen er på norsk språk, chatbot norsk.

Ofte stilte spørsmål

En chatbot er et program som brukes til å gjennomføre en online chat-samtale. Enten via tekst eller tekst til tale. I stedet for å gi direkte kontakt med en levende menneskelig agent. Designet for å simulere hvordan et menneske vil oppføre seg som en samtalepartner. 

Man kan benytte chatbots til forskjellige formål. Inkludert kundeservice, forespørsel om ruting eller for informasjonsinnhenting. Technet sin chatbot bruker omfattende ordklassifiseringsprosesser, Natural Language-prosessorer og sofistikert AI. Og generer svar ved hjelp av vanlige fraser hentet fra et tilknyttet kunnskapsdatabase.
 
Det innebærer at kundene og brukerne kan få svar på sine spørsmål 24/7/365, samt at konsulentene slipper å besvare gjentagende spørsmål.
Chatbots bruker i dag kunstig intelligens for å lære språket og spørsmålene. Og hvordan du kan fylle disse løsningene med informasjon er den vanskeligste delen.
 
I More Service har vi integrert chatbot med servicedesk. Og agenter (teknikere) legger til informasjon i kunnskapsbasen gjennom normalt daglig arbeid. Og chatboten blir mer intelligent hver gang agenten legger til informasjon.
 
More Service har også en åpen API. Dette gjør at kundene kan koble forskjellige informasjonskilder til løsningen.
 
På denne måten kan man aktivere Chatbot i More Service og trene den opp gjennom de daglige arbeidsoppgavene, i løpet av ganske kort tid vil chatboten ha nok informasjon til å kunne aktiveres.
Når brukerne stiller spørsmål chatboten ikke har svar på rutes kunde over til en menneskelig kundebehandler, dere får en oversikt over hvilke spørsmål som ikke er besvart og kan fylle inn svar på disse, slik at chatbot vil kunne besvare dette spørsmålet neste gang noen stiller det.
Dette gjør at det er enkelt å komme igang og chatboten utvikler sin intelligens gjennom deres daglige arbeidsoppgaver.
Løsningen er på norsk språk, chatbot norsk.
Du må definere en strategi for hvordan du bruker chatboten.
Det er viktig å forstå at chatboten ikke kan svare på alle spørsmål. Du må definere hvilke områder løsningen skal kunne støtte.
 
Det må være klart hva en chatbot kan gjøre, og den må gjøre det bra. Derfor var det viktig for oss i More Service å definere noen oppgaver å utføre. Med kunden i fokus baserte vi den på 6 såkalte brukerhistorier.
 
En chatbot bør ha begrensninger. Ellers ville man brukt alt for mye tid på å fylle den med innhold som var lite eller ikke brukt. Når du møter sine begrensninger, er det viktig at sluttbrukeren fortsatt blir ivaretatt på best mulig måte. Dette gjøres best ved å spørre om sluttbrukeren vil fortsette og dialog med en menneskelig kollega.
 
Mange bygger en løsning med sin egen kunnskapsdatabase på siden av annet daglig arbeid. Opplev deretter utfordringen med å fylle den med innhold. Og du kan ende opp med en hype, og ikke den verdifulle ressursen den burde være.
 
I More Service kobles chatboten til den sentrale kunnskapsdatabasen. Og agenter utvider kunnskapsdatabasen gjennom daglig arbeid i servicedesk. Ved å utvide kunnskapsnivået til chatboten gjennom det normale daglige arbeidet. Og kontinuerlig forbedre de tilbudte automatiserte selvtjenestene.
Løsningen er på norsk språk, chatbot norsk.

Registrerer du deg i dag, får du prøve vår servicedesk i 60 dager! Helt uforpliktende og helt gratis! 

Kontakt oss for et uforpliktende tilbud